reklama

Víkend s novým BMW 525d xDrive

Rád by som sa s Vami podelil o skúsenosti a dojmy, ktoré som získal pri víkendovom zapožičaní a testovaní nového automobilu BMW 525d xDrive. Je to po prvý krát, čo vám prinášame svoje zážitky z testovania niektorého z automobilov, ktoré máme možnosť počas našej práce vyskúšať, preto dúfam, že vás náš prvý príspevok zaujme.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
BMW 525d xDrive
BMW 525d xDrive (zdroj: Ronald Lukáč)

Na úvod musím uviesť, že som mal možnosť vybrať si medzi novým BMW 320d (F30) a 525xd, ale keďže som už 3-ku mal možnosť vyskúšať a navyše ma zaujímalo, ako môže jazdiť najdostupnejšia dieselová štvorkolka BMW radu 5, rozhodol som sa pre reprezentatívnejší sedan s novým motorom. Tá má 4-valcový naftový motor s dvojitým preplňovaním s max. výkonom 160 kW (218 k) a max. krútiacim momentom 450 Nm. Treba nasadnúť, nastaviť si sedadlo a zrkadlá, volič prevodovky do polohy D a ide sa.

Prvé čo ma na automobile zaujalo, bolo prepínanie jazdných režimov, ktoré kontrolovali odozvu na pridanie plynu, radenie prevodových stupňov a účinok posilňovača riadenia. Ak je automobil vybavený nastaviteľnými tlmičmi alebo systémom Adaptive Drive, dá sa nastavovať aj tuhosť tlmičov.

Dal sa však nastaviť režim Eco Pro, zásluhou ktorého dokáže BMW 525d xDrive dosiahnuť pozoruhodnú výrobcom udávanú kombinovanú spotrebu paliva 5,3 l / 100 km. V režime Eco Pro malý displej pod otáčkomerom ukazuje, ako ekologicky a hospodárne práve jazdíte, resp. pri úplnom ubratí plynu a brzdení vám systém ukazuje, že sa vďaka rekuperácií energie práve dobíja batéria automobilu. Palubný počítač považuje jazdu za ekonomickú do rýchlosti 90 km/h, po prekročení tejto rýchlosti vám modrá šípka naznačuje, že by ste v záujme šetrenia paliva mali znovu spomaliť.

Aj keď sa nám výrobcom udávanú kombinovanú spotrebu paliva nepodarilo dosiahnuť, určite majú všetky tieto úsporné opatrenia, spolu s mimoriadne vydarenou 8-stupňovou prevodovkou, veľkú zásluhu na tom, aby sa človek snažil úspornejšie jazdiť. Náš testovací priemer bol na konci približne 400 km dlhej cesty, ktorá obsahovala hustú mestskú premávku, „svižnú“ horskú jazdu a jazdu po diaľnici (4 cestujúci vrátane batožiny) 6,7 l / 100 km.

Testujeme BMW a rozprávame sa o spotrebe paliva? Žiaľ žijeme v takej dobe, keď spotreba paliva je veľmi významný faktor a ak mám byť úprimný, k športovej jazde Vás to v tomto automobile ani nevyzýva, preto obavy ohľadom spotreby paliva nie je potrebné riešiť. Toto sú 3 hlavné dôvody:

1.Automobil má priveľa prevodových stupňov (radenie na volante páčkami sa stáva celkom nemožné, pretože pri športovej jazde sa ťažko sleduje, ktorý z 8 prevodových stupňov je práve zaradený) a človek má potom pocit, že automobil neustále preraďuje, aj keď som už uviedol, že preraďovanie stupňov je takmer bezchybné.

2.Môže zato hmotnosť a pocit mohutnosti auta, ktoré sa však veľmi rýchlo premenia na celkom príjemný zážitok, a to v momente ako začnete automobilu trochu viac „šliapať na krk“ a začnete prechádzať zákruty ostrejším tempom. Automobil má určité rýchlostné rozpätie, ktoré treba prekročiť, aby ste z umierneného a ťažkopádneho automobilu mali radosť z jazdy.

Automobil sa správa v každej situácií mimoriadne stabilne, no na mokrej vozovke sa veľmi ťažko odhadovala rýchlosť, ktorú automobil ešte zvláda predtým, ako by sa stal nedotáčavým. Pocit izolovanosti od vonkajšieho prostredia na jednej strane síce zvyšuje komfort cestovania, avšak v tomto prípade spôsobil pocit neistoty pri jazde (strata citu v riadení). 

3.„Zabijakom“ športovej jazdy v tomto automobile je len 4-valcový motor, ktorý „vytočený“ znie trochu nedôstojne, pričom ani dynamika vozidla Vás neoslní, hoci na bezpečné predchádzanie v bežnej premávke to väčšinou stačí. 

Koniec koncov je to práve motor, ktorý dotvára celkovú atmosféru automobilu a preto možno konštatovať, že v testovanej špecifikácií je tento automobil skôr vyspelejšou alternatívou pre tých (aj keď nie veľmi lacnou), ktorí hľadajú niečo honosnejšie a menej bežné, ako napr. Škoda Superb. Ja som osobne presvedčený, že naftový 6-valcový motor je správny aj pre ešte vždy racionálne uvažujúceho človeka, ktorý však vie doceniť hodnoty BMW a chce jazdiť nielen výzorovo ale aj pocitovo v ozajstnom BMW.

Čo sa týka dizajnu exteriéru, automobil pútal počas celého víkendu primeraný záujem okoloidúcich. Podľa nášho názoru jednoznačne vydarená kombinácia bieleho laku (navyše sa zaň nepripláca, keďže je súčasťou štandardnej výbavy) a škoricovo hnedého koženého interiéru tvorí veľmi atraktívnu dvojicu, a to aj napriek len základným 17-palcovým kolesám, ktorými bol automobil vybavený. Jediné, čo by som z výbavy automobilu vymenil sú základné sedadlá, ktoré neboli až tak pohodlné a ani neposkytovali telu dostatočnú oporu v zákrutách. Navyše sedadlá nemali nastaviteľné bedrové opierky (tie sa však dajú dokúpiť za príplatok). Úplne iná situácia nastáva, keď je automobil vybavený príplatkovými komfortnými sedadlami, ktoré sa dajú všestranne nastaviť a poskytujú vodičovi a jeho spolujazdcovi prvotriedny komfort.

Ďalšou zaujímavou vlastnosťou je podvozok automobilu, ktorý prekvapujúco ani na základných 17-palcových kolesách a so sériovým podvozkom neponúka tak pohodlnú jazdu, ako by človek od sedanu vyššej strednej triedy očakával. Je to skrátka BMW, ktoré sa drží svojej tradície výroby jedných z najdynamickejšie naladených automobilov v jednotlivých triedach.

Ako teda dopadol 3-dňový test BMW 525d xDrive a pre koho je tento model určený?

Zmysel tohto automobilu pochopíte, ak sa dokážete zrieknuť všetkých nadštandardných luxusných prvkov výbavy z cenníka BMW a navyše máte možnosť kúpiť si tento automobil s výrazným cenovým zvýhodnením.

Z uvedeného môžete uvažovať o danom BMW v rovine konkurenta dobre vybaveného automobilu Škoda Superb 2.0 TDI s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies, ktorá je v ponuke v takejto špecifikácií jedine so 103 kW (140 k) motorom 2.0 TDI. Čo získava Superb relatívne nižšou cenou a lepšou výbavou, to dobieha BMW luxusným dojmom a imidžom prémiového automobilu.

Je tu však jedno negatívne ALE a tým je celkový pocit z automobilu, ktoré nedokáže ponúknuť ani príliš komfortný podvozok a „zábavnejšie“ sa stáva až po prekonaní určitej rýchlosti, ktorá zase nie príliš korešponduje s ekonomickými ambíciami 4-valcového dieselového motora. Toto všetko by som však aj prepáčil, keby tu nebol ten, pre nadšenca „bolestivý“ akusticky prejav tohto 56 600 eurového automobilu po studenom štarte a vytáčaní motora, ktorý neharmonizuje ani so značkou BMW, ani s elegantne športovým výzorom automobilu a už vôbec nie s už uvedenou obstarávacou cenou.

Ronald Lukáč

Ronald Lukáč

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Automobilový nadšenec, zakladateľ spoločnosti Car positive. Zoznam autorových rubrík:  Testy automobilovSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu